Tekst Hasse Jørgensen, pressefoto, torsdag den 20. juni 2024

De mennesker i Ribe-området, der benytter sig af take away på madsiden, får det lettere fra mandag den 25. juni. Fra den dag udvider Wolt sin service til også at omfatte Ribe. Det bliver muligt at få leveret alt fra sushi til burger og kager lige til døren på under 30 minutter.

Wolts ankomst til Ribe vækker begejstring hos butikker og restauranter, der nu kan tilbyde hurtig levering af deres varer til de mange ripensere.

De karakteristiske blå bude med de store termotasker på ryggen, som hidtil har kunnet opleves i større, danske byer, kommer til at præge bybilledet i Danmarks ældste by. Det glæder blandt andre ejer af Café Sally’s i Ribe, Anne Sofia Göte Madsen, og indehaveren af Café Quedens, Lise Frederiksen sig til. De to har nemlig blandt andre sagt ja til et samarbejde med leveringsplatformen.

– Jeg har selv boet i storbyen, så jeg kender til Wolt og synes, at det er spændende at se, hvad det kan gøre – både for Café Sally’s og for Ribe. Det er altid fedt at prøve nogle nye ting af. Café Sally’s er nystartet, så jeg håber, at Wolt kan bidrage til at vi komme bredere ud til kunder i Ribe og omegn, fortæller Anne Sofia Göte Madsen.

Også Lise Frederiksen er begejstret for det nye tiltag: – Vi mener, det er en god service for vores kunder. Derfor går vi med, og vi håber da også, det kan give en øget omsætning. Vi kender det jo fra de større byer, og derfor siger vi gladelig ja til ordningen

Siden Wolt kom til Danmark i 2017 har danskerne taget platformen og dens muligheder til sig. Fra Helsingør til Frederikshavn dækker Wolt nu godt 75% af Danmarks befolkning med leveringer fra lokale restauranter, butikker og supermarkeder. Wolts kommunikationschef, Mikkel Tofte, fortæller om udvidelsen:

– Flere og flere danskere efterspørger den service, som vi leverer. Gennem de sidste par år har vi fået bekræftet på tværs af mere end 50 danske byer, at danskerne har fokus på at optimere deres knappe tid i hverdagen. Hurtig og nem levering af dagligvarer, take-away, bagerbrød og meget andet er derfor en service, der giver genklang i hele landet. Så nu glæder vi os til at fortsætte de gode takter i det sydvestjyske.

Kan hjælpe de lokale forretninger 

For mange virksomheder er det blevet afgørende at være til stede både fysisk og digitalt. For de danske forbrugere vil i større grad have det nemt, når der skal handles diverse varer, og med Wolt bliver det nu nemmere at støtte de lokale forretninger.

– Vi håber selvfølgelig at kunne bidrage til, at butikker og restauranter i lokalområdet kan nå ud til endnu flere, end de allerede gør. For ude i de danske byer har vi kunnet mærke, at de lokale handlende også har et ønske om at kunne servicere deres kunder både i den fysiske som den digitale butik, fortæller Mikkel Tofte.

Og det kan være en god forretning at komme på platformen. Tal fra Wolt viser, at 91 procent af alle ordrer via Wolt er supplerende salg til forretningen. Derfor ser Anne Sofia Göte Madsen også frem til, hvad Wolt-samarbejdet kan bidrage med til hendes forretning:

– Jeg håber selvfølgelig, at vi får mere travlt. Det er jo altid fedt at have run på. Forhåbentlig kan det også give noget mere aktivitet i lavsæsonen. Når man sidder derhjemme i de kolde måneder, kan det være rigtig rart at få bragt maden hjem.

Som virksomhed i Ribe kan man enten blive en del af Wolts app eller tilkøbe levering via Wolt Drive, som er en løsning, der integreres direkte med ens eksisterende webshop. På den måde kan ens kunder få lynhurtig levering udenom Wolts app.

Fakta

Nedenstående forretninger I Ribe kommer til at have levering fra den 25. juni med Wolt: Restaurant Jacob A, Ribe Pizza & Grill, Monza Pizza, Café Sally’s Ribe, Mr. Fish Sushi Ribe, Burger King Ribe, Quedensgård Cafe, Kolvig – by Skovmose Ribe, VK Café Ribe, Ben & Jerry’s Store Ribe og VK Kiosken.

Eksempler på mad, der kan sendes ud fra cafe Quedens. Foto privat