Tekst: Johnny Tauman   Collage: René Jørgensen
10. august 2022

Et af de vigtigste spørgsmål – hvordan får Ribe-Esbjerg HH flere tilskuere til sine hjemmekampe? – blev vendt, da holdets cheftræner Anders Thomsen præsenterede såvel nye som ”gamle” spillere for sponsorer og pressen.
Flere forslag blev vendt, men især branding gennem spillerne var et tema – de gode historier og fortællinger skal være med til at få flere tilskuere i hallerne – Blue Water DOKKEN og Ribe Fritidscenter.

– Men det kræver også resultater – point på kontoen, hvor de fleste hjemmekampe skal give point, lød det fra en deltager.

Cheftræneren forklarede, at holdet ikke vil være på topniveau, når sæsonen fløjtes i gang d. 2. september i Ribe Fritidscenter mod Mors-Thy Håndbold: – Vi er mange nye spillere, som skal finde sammen – og vi skal asfaltere mens vi kører. Til gengæld lover jeg, at vi kan udfordre alle hold i ligaen.

Ribe-Esbjerg HH skal ses på den lange bane, hvor målet er en plads i slutspillet i tæt kamp med 11-12 hold. – Jeg håber, at vi med et dynamisk forsvarsspil og noget hurtigt kontraspil viser kløgt og vilje til den nødvendige pointsum med sejre over ”de rigtige” hold, når det hele skal gøres op efter 26 kampe, lød det fra Anders Thomsen, der i øvrigt med et smil siger ”jatak” til alle de overraskende point.

I en efterfølgende fri drøftelse mellem sponsorer, presse og spillere fremkom ønsket om, at, de to tribuner bag målene fyldes til de fleste hjemmekampe i DOKKEN – gerne med elever fra efterskoler / højskoler / samt ungdomsspillere fra håndboldklubber. Og måske skulle forældre inviteres med. Alle var enige om, at kampe med blot 4-500 tilskuere på lægterne ikke er tilstrækkeligt – men at det kræver et langt træk at ændre.