Tekst og fotos Hasse Jørgensen, tirsdag den 4. februar
Det bliver en anderledes Netto, som borgerne vil møde, når den nye Netto ved Trojels Knæ åbner i løbet af april eller maj. Den nøjagtige dato er endnu ikke fastsat.
Håndværkerne er i øjeblikket i fuld gang med at udvide og ændre den tidligere Fakta, som Salling Group har overtaget efter Coop.
Den nye butik åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel får et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret. Samtidig er der som bekendt gode parkeringsmuligheder foran butikken.
– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele butikskonceptet, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i det nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.
Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.
Åbningen af den nye Netto i Ribe kommer ikke til at berøre forretningen ved Seminarievej, der vil fortsætte.