Tekst Hasse Jørgensen, foto Kirk og Kløgt, torsdag den 15. august.
Event- og designbureauet Kirk & Kløgt fra Ribe indgår i et helt nyt samarbejde med rejsebureauet Nortlander om at arrangere den store testtur SNOWS. Kirk & Kløgt har 17 års erfaring med at arrangere skiture, hvor gæsterne får stillet både testski og instruktører til rådighed som en del af turen.
SNOWS foregår på de høje gletsjere i Sölden i uge 45 hvor solen står højt og efterårets lavtryk producerer sne i højderne. Gletsjerne byder på er et stort sammenhængende skiområde med skiløb for alle. World Cup’en i alpinskiløb har hvert år sæsonåbning i Sölden i oktober.
– Det er et nyt og spændende samarbejde, vi har indgået med Nortlander. Arbejdsfordelingen er klar; vi skal tage os af aktiviteterne på bjerget med test, undervisning og events og Nortlander tager sig af rejsen og hotellerne, siger Søren Christensen fra Kirk & Kløgt.
Nortlander er Danmarks største skirejsebureau og en del af SkiNetworks, som blandt andet også ejer Danski og Slobetrotter.
– Sölden er en af Nortlanders store destinationer, og rigtig mange danske skiløbere har været på det kendte østrigske skisportssted. Fordi Nortlander er en vigtig spiller i Sölden, kan vi opnå rigtig gode priser på de gode hoteller i byen, siger Søren Christensen.
De store brands stiller testski til rådighed, så gæsterne kan teste sæsonens nyeste ski til piste og offspiste. Testcampen ligger lige ved pisten, så gæsterne kan skifte ski lige så mange gange de ønsker. Sammen med skitesten får gæsterne også adgang til nogle af landets dygtigste instruktører. Lektionerne drejer sig om, hvad skiene kan og selvfølgelig om at blive bedre på ski.
– Vi regner med at sende 150-200 gæster afsted på SNOWS allerede i dette efterår, og målet er at komme op på cirka 400 gæster på et par år. Vi startede markedsføringen lige inden sommerferien, og vi kan se en meget stor interesse for den nye tur, siger Søren Christensen.
Fakta
Kirk & Kløgt består af Kristina Kirk Mdd og Søren Christensen. Udover events som SNOWS arbejder virksomheden med grafisk identitet, logodesign, udstillingsdesign og markedsføring på print og online. Firmaets kunder tæller blandt andre Sydvestjyske Museer, Den Danske Dyrlægeforening, Ribe Kunstmuseum og Markedsføring Fanø.