Tekst og foto Hasse Jørgensen, tirsdag den 23. juni 2026

Et Sct. Hans bål, der stadig brændte, efter deltagerne i Sct. Hans festen var gået hjem, gjorde naboerne så nervøse, at de tilkaldte brandvæsnet.

Bålfesten var arrangeret af beboerforeningen bag Gyvelparken og Jasminparken, men det tog ikke brandmændene fra Sydvestjysk Brandvæsen i Ribe at få ilden slukket med en kraftig stråle vand fra et højtryksrør, og der skete ingen skader på hverken mennesker, dyr eller fast ejendom.

Der er grund til at advare mod brug af åben ild i det fri: selv om det er tidligt på sommeren, er naturen allerede meget tør.