Tekst og foto Hasse Jørgensen, mandag den 22. juni 2026

Uvist af hvilken grund brød en bil pludseligt i brand, da bilen var på p-pladsen foran DanHostel først på aftenen mandag.

Sydvestjysk Brandvæsen rykkede hurtigt ud og fik hurtigt branden slukket. Men alligevel var bilen så beskadiget, at den næppe nogen sinde mere kommer ud at køre ved egen hjælp.

Under slukningsarbejdet spredte brandmændene såkaldt ”kattegrus” ud på p-pladsen for at opsamle olie og eventuelt forurenet vand fra slukningsarbejdet inden det løb i kloakken.