Tekst: Johnny Tauman – Foto: Barslund A/S
17. oktober 2018

Der skal anvendes temmelig mange tons materialer til at stabilisere den midlertidige vej, der skal bygges i forbindelse med bygningen af den nye Ringvejsbro over Ribe Å. Det drejer sig om to tilkørsler til den midlertidige bro, som forsvaret forventes at skulle bygge.

Projektchefen: Fokus på den daglige trafik

I den forbindelse har RYK IND RIBE spurgt projektchef Casper Ohm, Barslund A/S, der har fået første del af projektet: ved du på nuværende tidspunkt, hvorfra disse materialer kommer: ”Materialerne kommer for så vidt muligt fra nærområdet, såfremt vi kan finde egnede materialer, der lever op til projektkravene. Vi er i øjeblikket i dialog med vores leverandører om dette.”
Da der ikke blot er tale om et par lastvognstog, der skal fragte materialerne, så pointerer Casper Ohm: ” Vi tilstræber at tilrettelægge materialekørslen, så den tilgodeser den daglige trafik.”

Barslund glæder sig til at komme i gang

Med hensyn til hele anlægsperioden siger projektchefen: ” Vi holder opstartsmøde med Vejdirektoratet i næste uge for at få sat gang i projektet. Projektet forventes igangsat i oktober måned, og arbejdet påbegyndes, når diverse godkendelser er på plads. Barslund har gode erfaringer med udførelse af lignende projekter, og at vi ser frem til at komme i gang i Ribe.”
Projektperioden for Barslund A/S’s arbejder fortsætter til sommeren 2019.

Asfalt og klapbro ikke i denne entreprise

”Selve opbygningen af vejen med asfalt er ikke som udgangspunkt indeholdt i denne entreprise – det samme gælder selve klapbroen,” slutter Casper Ohm, som måske allerede i næste uge kan oplyse mere deltaljeret om, hvorfra materialerne kommer – og hvornår det praktiske arbejde påbegyndes.

PS! Casper Ohm har leveret nogle illustrationer fra motorvejsentreprisen ved Holstebro – maskinerne i Ribe bliver i lidt mindre udgaver.